tirsdag 26. mai 2009

Sove, sover, har sovet, får aldri sovet ut!!! 11.mai 09

♣Det sies at det ikke går an å ta igjen søvn, men man kan sove ut. Det gjelder egentlig bare å finne en tid til å sove ut. Enten legge seg tidlig eller alternativt sove lenge på morgenen. Alternativet er kun aktuelt maks et par dager i uka. Da står det igjen å legge seg tidligere. Ja, særlig. Klar over hvor fort tida går på kvelden eller? TV, face, blogg, TV, face, blogg, også barna.. Skrev jeg ikke barna først?? Det var slurvete av meg. Det meste av dette skjer jo etter at barn er i seng. Da er det egenpleie. TV, face , blogg. Også må kjæresten få litt av tiden. Skrev jeg ikke han tidligere i lista? Veldig slurvete! Hva skal jeg kutte ut for å få lagt meg tidligere da? Unger og kjæreste?? Næh.. kan ikke det. Liker dem!

Da kan jeg jo prøve meg på alternativet; sove lengre på morgenen. Skal man få til det, må unger komme for sent på skolen og jeg komme for sent på jobb. Det tar seg jo ikke ut. Da skjer det mange ubehagelige ting på sikt. Dessuten.. hvis jeg bestemmer meg for å "forsove" meg en dag, er det bombesikkert at jeg våkner til den tiden jeg skulle stått opp for å komme tidsnok på jobb og skole. Ikke får jeg sove igjen heller fordi jeg får dårlig samvittighet. Så da er det bare å stå opp og komme tidsnok da.

Enn når det er viktig å stå opp i tide fordi man har en viktig avtale eller skal rekke noe. Da våkner man flere ganger før klokka ringer, titter på klokka, ser at det går å legge hodet på puta igjen og sove en stund til. Det er litt vanskelig å sovne igjen og det å stå opp blir vurdert. Nei, vi sover til klokka ringer. Når da klokka endelig ringer, er man så dødstrøtt at det nesten ikke er mulig å rulle opp øyelokka. Det er ikke noe rimelig system i det der?!?
Skal jeg bare begynne å legge inn ettermiddagslurer da eller...

Værprognosen for 17. mai i dag, er full sol og 17 grader.... Tja... vi får se da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar