tirsdag 26. mai 2009

Han tror han er verdens deiligste -

og han bor i samme hus som meg. Det er delvis min skyld at han har dette fantastiske selvbildet, som faktisk kan være litt plagsomt for kjente og ukjente i tide og utide. Joda, det kan være litt sjarmerende også.

Med dette følger det at han tror at alle er interessert i å hilse, snakke og klemme på han. Jeg prøver å forklare at den slags oppførsel kanskje ikke alle setter pris på. Noen blir faktisk ganske overveldet og trekker seg unna. Synes jeg kan skimte litt redsel i perioder også.

Han er ikke på noen måte slibrig, høy på pæra eller selektiv i forhold til at han gir sin oppmerksomhet til bare pene mennesker. Neida, han er glad, morsom og elsker alle! Ja..asså vi som liker'n, synes han er morsom.

Hvert eneste menneske han møter, elsker han umiddelbart! Han løper bort og er "all over". Han blir enkelte ganger så opphisset at han sikler litt også. Jepp.. litt ekkelt.

For å understreke at jeg er skyld i dette, og at jeg kanskje ikke gjør nok for å få plukket av han denne oppførselsen, må jeg fortelle at han skal delta i en skjønnhetskonkurranse neste lørdag. Det skal bli en prøvelse.

Hvorfor utsetter jeg meg for dette?? Jo, da får vi kanskje en premie for at han er så vakker, skinnende og spesiell. Må jo innrømme av jeg er ganske så stolt av han tross alt!


016
Leo - verdens vakreste læbbis ♥

Skjønnhetskonkurransen blir mer kalt utstilling på fagspråket. Vi går på handler-kurs nå for å lære oss å vise han frem på best mulig måte. Han har aldri blitt utstillt på utstilling før så dette blir premieren.
Men jeg er skeptisk! I forhold til denne gleden, gjelder den også i høy grad andre hunder. Jeg ser for meg Leo bli spinnvill og ødelegge hele fremvisningen for alle de andre hundene i ringen. Vi blir utvist og de ber oss aldri mer vise oss der. Da blir det ikke noe sløyfe. Jeg VIL ha sløyfe. Dette vil si at vi må ha hard intensiv trening i god oppførsel i dagene før utstillingen.

To be continued!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar