tirsdag 26. mai 2009

Harry harry

I dag har jeg vært Harry, faktisk. Det betyr at jeg har vært i Sverige og handlet. Da har jeg brått bytta navn, og heter Harry. Eller ER Harry da. Jeg vet ikke om jeg liker å ha karakterestikken - Harry. Er det så ille, egentlig?

Hvordan ble det sånn at Harry er Harry? Hvordan er det en som er Harry er?

De røyker rullings. Noen har beholdt sveisen fra ungdomsåra og har gjerne sleik. Klesstilen ligger vel litt på slep etter dagens mote. Gjerne cowboyboots eller tresko. Traktorcaps. Handler i Sverige. Da har du Harryfaktor.
Kan sikkert slenge på enda flere karakterestikker her.

Men hvor var Harry når navnet hans ble adoptert bort til en stil? Var det en som het Harry som var bittelitt eksentrisk, hvis stilen kan kalles det, som skapte en trend. Harry-trenden.
Det er til og med spesielle atferder som er Harry. Som f.eks å handle i Sverige. Det er Harry-handel.

Også har vi rånere. De er jo også litt Harry? Går det an å være råner og Harry samtidig? Eller er man bare en ting om gangen? Og Emo. RåneEmo? HarryRåner. EmoHarry. Nei.. Emo er noe helt annet vel. Vi dropper å dra inn dem i det her. Rånerne har vel et eget lite samfunn med hierarki? Har ikke helt tro på at Harryene er der. Tror de liksom ser på alle som "likemann". Da kan ikke rånerne være Harry da..

Tenk om det var kult å være Harry.. Da kan man høre folk si anerkjennende;"Gunnar har virkelig Harry-faktoren"

Dessuten vet alle at Harry er død, men ikke hvor han er gravd ned. Det er vel litt spesiellt? Var det før han ble trollmann på Galtvort?

Jeg kjente en Harry en gang.. Han er forresten død. Han var ikke Harry. Han var egentlig mer Charlie Chaplin i en litt rundere form. Eller kanskje ikke.. men det er Chaplin jeg tenker på når jeg ser for meg Harry.

Fakta: Harry betyr husets hersker og de som heter det har navnedag 22 august. Finner ikke noe Harry i det.
Jeg, btw, har navnedag 13. juni, og er dermed Ikke Harry, selv om jeg har vært i Sverige.

Væropptatering for 17. mai: Nå ser det ut til å bli skyet frem til kl 14 og litt sol etter det. Interessant og se hvordan dette ender.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar