tirsdag 26. mai 2009

Ida Wulff

var på Waschera og snakket om blogging i dag.. Utrolig hva man kan få til ved å fortelle om livet sitt. Morsomt at hun har fått folk interessert! Lurer på hva jeg vil med bloggen min.. Det kunne vært moro å vært helt anonym for alle kjente og hatt anledning til å uttrykt alle frustrasjoner, tanker og meninger om alt og alle :D På en annen side er det moro å dele bloggen sin med de man kjenner. Enten må jeg drite i hva folk måtte mene om det jeg mener eller så må jeg holde det for meg selv og finne andre ting å blogge om. Vi får se hvordan det utvikler seg..
Men tenk å få turer til utlandet bare ved å fortelle Norge om hverdagen sin. Det hadde vært noe.

Jeg har hospitert på et hudelegekontor i dag. Meget interessant. Ikke bare sår, hud og behandling, men alle menneskene og det som skjer der. Foreksempel han som var så glad han kom tidsnok og nesten hadde forsovet seg til 8 bussen. Han måtte jogge til bussen tross sine 63 år! Dette ble repetert ca 7 ganger. Når jeg da ville shake hands og presentere meg, ville han ikke ta meg i hånda fordi han ikke hadde vasket seg.. jøjje. Enn hun vi måtte vente på, som skulle operere bort en kul på halsen, og ikke kom inn til timen fordi hun hadde fyrt opp en røyk og henta seg en kopp kaffe. Enn hun som lyste opp i engasjement da hun fikk vite at vi var vernepleierstudenter. Dette hadde hun brent for siden -63 og hun jobbet med barn som.. bla bla bla... og da var det Hildur begynte å gråte fordi noen synes navnet var stygt og hun trøstet med bildur, flydur og Hildur begynte å le og bla bla bla... og en annen var 16 år og var kommet i uløkka.. og bla bla.. Så kom legen. Hun hadde psoriasiiiis... og hadde hun en spesiell psoriasiiiis kanskje? Etter behandlingen og legen hadde forlatt rommet, fortsatte mimringen hennes fra -63. Hun var en herlig dame! Masse ekte engasjement! Og han som kom inn på to stive ben, og vi lagde oss en oppfattning om at her var det sår fra topp til tå. Fakta var: 2 x kneprotese operert for 2 mnd siden. Man går litt stivt da eller? Hva gir du meg for 21 botoxsprøyter under armene for å unngå svettelukt. Mye en ikke visste ja..

Det ble mye venting i dag. Måtte vente på relevante tilfeller hvor vi kunne delta og se på behandling. Så plutselig fikk jeg være med på to operasjoner. Det er litt spesiellt å se noen skjære gjennom huden i et hode med en skalpell. Jeg ble litt i overkant interessert og hadde omtrent nesa nede i operasjonssåret. Veldig interessant og veeeldig irrelevant for min utdannelse. Men hvem bryr seg om relevanse når det er så mye mer spennende med det irellevante..
En hel time lunsj har de på dette hudlegekontoret. Harde dager. Vi dro ned til brygga og kjøpte oss en bedre lunsj. Club Sandwich og pepsi max i solsteiken midt i arbeidstiden.. ehh.. vi hadde jo lunsjpause!! Ahh..kjedelig.. Nope, det var

bilde005


Fantastisk deilig!

I overimorra er det 3 dager til 17.mai! Et lite bidrag fra barnemunn..

Apropos 17. mai. Været skal garantert blir bra...hvis det ikke kommer inn et lavtrykk da... Det var helgarderingen sin det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar