tirsdag 26. mai 2009

I'm gonna lay down, i'm gonna let myself get absolutley soaking wet


fordi det regner. Bonden liker regnet. Da tjener han penger. Men bryr bonden seg om at jeg blir glad når det er fint vær da? Når jeg pakker strandting og kjører avgårde, ser jeg bonden gå i åkern sin og sjekke kornet sitt og kanskje han luker litt. Tror ikke bonden liker stranda jeg. Han liker regn. Og litt sol. Akkurat passe med sol. Kan slutte å spise brød også jeg, for da kan jeg si at jeg ikke bryr meg om at bonden blir glad.




Nå bøtter det ned. Dvs jeg har ikke sett ei bøtte. Rart det der hvilke sammenligninger vi bruker med regnet. "det regner katter og hunder" Nei.. bikkja ligger her i sofaen og har absolutt IKKE lyst til å gå ut. Det i seg selv er ganske så merkelig. Vi snakker labrador her. Labradorer elsker vann. I dag snudde han på matta da han så regnet. Til slutt måtte han ut å gjøre det hunder gjør ute. Han snek seg ut på trappa, ned på plenen, gjorde det han måtte og kom inn igjen og lagde hundepoter i hele gangen. Nais!

Ikke regner det menn heller. Det er bare på film. Samboeren min, som er mann og kom som sendt fra himmelen, men ikke som regn, hadde regnet med at det skulle være fint vær i dag. Han jobber ute og det er tungt å jobbe i regntøy. Det regnet mandag, tirsdag, onsdag. Torsdag hadde han fri, og været var strålende. I dag, fredag, er det jobb igjen, og det regner. That's life.

Regn er jo vann. H2O. Lukt sprer seg bedre i fuktige omgivelse enn i tørre. Fuktigheten tar med seg lukten rundt om kring. Enkelt forklart da. Derfor lukter det ganske sterkt når det regner etter en tørr periode.
Forresten..Prøvd å prompe i dusjen?




Det tvinger seg frem noen oppgaver når det er regnvær. Kan nevne i fleng: Støvsuge, vaske tøy, rydde eller rett og slett komme i gang med oppgaven på 3500 ord som skal være ferdig om et par uker. Oi! Da ble det plutselig fryktelig interessant å støvsuge, vaske tøy og rydde!!! Det må gjøres først!

Du Bjørnar.. jeg er kjempelei meg. Siden det regnet i dag fikk jeg ikke klippet plenen. Det var kjempedumt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar