tirsdag 26. mai 2009

Jeg skal delta i en skjønnhetskonkurranse

ugly

Noen som har noen skjønnhetstips? Hva med outfit??

Nei, det er ikke meg som skal delta denne gangen. Vi skal stille ut pelsdotten vår, og nå går vi på kurs for å lære hvordan dette gjøres. Så nå duller og steller vi med denne firbeinte som vi håper skal slå knock out på konkurrentene.

L E O

oppstillt
Dette er en ganske perfekt oppstilling.

Nå hadde jeg bestemt meg for at ikke vi skulle bli bitt av denne utstillngsbasillen, men så var det så mange som sa at Leo'en vår var sååååå fin og at vi måtte stille han. Ok, ok..vi kan jo prøve.

"Ok, ok.. vi kan jo prøve" er blitt til "Dette skal vi vinne". Sånn.. så fort gjort var det å ombestemme seg. No problem.

Faktum er at det er 18 hunder som skal stilles i samme klasse, og at vi er førstegangs deltakere. Whatever! Vi er proppfulle av selvtillit og tenker at "dette drar vi hjem". Leo er jo best.

Hva med at de andre vet hva dommerene forventer? Jaja.. De ser jo at Leo er penest.
Men alle triksene man tar i bruk for å skjule eventuelle "skavanker" som kan trekke ned bedømmelsen, da? Jeg gjentar meg selv, men vi har jo ikke noe å skjule; Leo er jo perfekt.

Slik skal han løpe
lpende
Strekke godt ut og vise den fine kroppen sin.

Så skal dommeren se på tennene, kjenne på hodet, kropp og testikler. Dette går fortsatt bra? Tja.. vel.. Leo er jo noe aktiv, har mye energi. Ok.. han er turbo!!! Hvordan skal vi roe ned det da? Åh! Nå kom jeg på det; det er jo positivt med "motor", da ser de at hunden er glad og at han koser seg. Leo er i overkant glad, men vi drar det til vår fordel.

Så skal jeg fortelle en liten hemmelighet: Det er mye galskap i dette utstillingssirkuset!!!!! Men det skal jeg fortelle om en annen gang. Vi har selvfølgelig alle 8 bena godt plantet.... enn så lenge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar