tirsdag 26. mai 2009

Mandag! Og jeg ser frem til helga. Føler at jeg aldri får sovet nok. Jeg gleder meg nok litt for tidlig i forhold til å få sovet ut på lørdag, for snuppa på 10 har invitert til teltparty og skal sove der med 4 andre. Ser for meg at de dundrer inn kl 06.43, alle må på do og alle er sultne. Ser også for meg meget sen innsovning, løping rundt huset midt på natta, knisende med soveposen over hodet. Herregud så moro det var, og det blir minst like moro for debutantene. Det er tross alt flere morgener til helga jeg kan sove lenge.

7 dager igjen av praksis. Livet er underlig. Jeg trodde aldri i verden jeg skulle bli engasjert i omsorg og stell av gamle mennesker. Døden har jeg tenkt ihvertfall ikke skal være en del av min arbeidsdag. Skummelt, ekkelt, trist, vanskelig..

Status: Hver dag i 6 uker har jeg stellt med og hatt omsorg for gamle mennesker, og jeg liker det og engasjerer meg. Den største personlige overraskelsen er at jeg steller med en nydelig gammel dame som ligger for døden. Det jeg føler er omsorg og tenker på hva jeg kan gjøre for at hun skal ha det så behagelig som mulig. Jeg ønsker faktisk å sitte der og holde henne i hånda.

Det er mye man ikke vet om seg selv før man har prøvd!

Siste dag på handler-kurs. Leo er i utvikling! Dette skal gå bra. Her er noe annet vi har trent på, men jeg tror ikke vi får pluss poeng hos dommerne for dette..



Hei og hå!

Været i Sarpsborg i morgen: 18°Regn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar