tirsdag 26. mai 2009

Nyttige triks

Da har jeg flyttet inn på ny adresse, men har tatt med meg alt pikkpakket mitt inn her da. Jeg er sikker på at jeg vil trives her i min nye hule.

Da var tirsdag unnagjort, og det er 6 dager igjen av praksis. Dagen startet friskt med å krangle med en litt hormonell 10 åring kl 0700 om man går på skolen i møkkete klær eller ikke. Mor sier ikke, hormonell 10 åring synes det ikke er noe problem så lenge hun ser kul ut. Ingen ser flekkene allikevel kan hormonene fortelle oss i dag. Så den gule flekkete kjolen var på den hormonelle kroppen da skolen startet. ( Men den var byttet ut da jeg kom hjem og huset var fullt av gutter og jenter... mor seira)

Vi kom plutselig på at vi hadde noen gavekort vi måtte bruke opp og dro til Glassmagasinet for å supplere på serviset vårt:


Saturn platina fra Porsgrund Porselen.

Det ble to dype tallerkener. Vi kom plutselig på at vi behøvde stekepanne og ostehøvel. Så da ble serviset nedprioritert.
Stekepanne hos oss er forbruksvare!! Alle blir runde under. De står og vipper på kokeplata. Vi må stå og sikte inn hvor det er varmest i panna og legge all maten akkurat der.
I dag har vi lært at vi ikke må sette kokeplatene på full varme når vi setter på stekepanna. DA blir den nemlig rund under. Varmen må settes på gradvis og den må ikke være tom. Det vil da si at man må sette på svak varme før man drar på jobb, ta en tur hjemom for å øke temperaturen på kokeplata gradvis og når man kommer hjem fra jobben kan man legge maten i stekepanna. Men panna må fortsatt ikke være glodvarm. Gud forby. Varmebehandlig har nå fått en ny betydning...

Har fått manikyr i dag:


Venter med den franske manikyren til jeg er ferdig med praksisen. Fryktelig vanskelig med kanyler, dosetter, katerer og kluter med lange pene negler.
Mannen til manikyrinnen ringte mens jeg var der. Det er underlig at menn noen ganger ikke hører hva man sier. Manikyrinnen gjør mannen oppmerksom på at hun har kunder, hvorpå mannen begynner å snakke om været. Han snakket om dagens vær med sin kone som satt på jobb med en kunde....

Forøvrig blir været i Sarpsborg i morgen slik:

Delvis skyet10°


Vi har lært Leo noen helt ubrukelige ferdigheter... men det er veldig moro:








3 kommentarer:

  1. SÅ FLINK EN HUND DA!! :D
    dette går nok bra!! ;)

    SvarSlett
  2. Så NYDELIG serviset!!:o))))
    He he, det med stekepanner har jeg lurt på også:-) Morsomt!
    Hihi, hormonella er en vakker hormonella da;-) Søtingen!!! <3

    Ha en god pinse min gode venn.

    God klem Tonje

    SvarSlett
  3. Hei! mariahumor.blogg.no her!
    Må få en liten dose myldra også, så jeg plumpet innom siden din. Hadde litt abstinenser. he he. Hvordan gikk det med forsøket på den siden du nevnte, med å få mange treff? Jeg har meldt meg på i går og er litt spent på om du har merket noe.

    SvarSlett