mandag 1. juni 2009

Teltturen!

Ahh! Dette har vært en deilig pinse!

Teltturen i hagen med 5 deltakere på 10 år, var helt og totalt vellykket. Det var litt kritisk en liten periode hvor de fikk en tanke på at det kunne komme en morder på natta. Vi tok en tur ned i teltet for å avverge at alle 5 skulle sove i stua i stedet for telt. Der møtte vi 5 par kulerunde store øyne, fulle av skrekk. To av ungene satt og gråt og trøstet hverandre. Var det noen av ungene som trodde at foreldrene deres ville latt dem ligge i teltet på natta hvis det var fare for at en morder ville komme? Nei, det var jo så åpenbart. Alle lo! Den ene gråtende camperen ble så lettet at han like godt kunne more seg med å lage prompelyder med hånda under armhulen.

Kl 0400 våknet jeg av livlig prat i hagen. Jeg prøvde intenst å sovne igjen og innbille meg at de kom til å sovne snart. Det ble ikke stille. Skulle jeg kanskje lukke vinduet? Nei, greit å ha kontroll. En sms ble sendt ned i teltet med anmodning om å dempe seg litt. Svaret kom kjapt med svaret “ja”. Men det ble ikke stille. Plutselig hørte jeg at det kom noen inn. Etter knisingen å bedømme,var det jentene. De forsvant ut igjen. Ny sms tikket inn kl 0445. “Vi går en tur” (!!!!) Øhhh… Den ble besvart med en klart beskjed om å gå og legge seg igjen. Svaret som kom tilbake var “nei”. De var tilbake etter ca et kvarter. Da gikk jeg ned i teltet for å si ifra at nå måtte de sove. Hva fikk jeg se!??! Jentene hadde sminket seg! For å gå tur, faktisk!

Det ble stille 0530. Datteren min kom inn og vekket meg 0915 og spurte etter en av camperene som var blitt borte. Denne camperen var litt klar for å reise hjem kvelden før, så jeg tenkte at hun kanskje hadde gått hjem på morgenkvisten. Hun ble funnet på baderomsgulvet en halvtime senere. Hun kunne fortelle at hun hadde vært på do, plutselig blitt trøtt, og lagt seg på gulvet og sovnet. Selvfølgelig!

Kl 1100 var det egg og bacon på verandaen. Det så slik ut:

P5300023

Dagen fortsatt med vannkrig, trampoline og grilling.

P5300872

P5300588

Dette skal vi gjenta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar