fredag 12. juni 2009

Når det gjelder det her

angående 5 om dagen.. fikk jeg meg en liten overraskelse på KIWI i sta. De som sier seg så billige på frukt og grønt...men faktisk er de dyreste. HAHA! Anyway.. De er gode på godt utvalg i frukt og grønt. Det skal de ha. Så til poengent. De har et stort utvalg av disse småposene fra Bama i Bendit-serien. F.eksempel en pose med sukkererter. Og iden posen er det Maaaange sukkererter. Sikkert 30 stykker. Prøvd å spise 30 sukkererter? Det betyr magetrøbbel! Utenpå denne posen står det: 1 av 5 om dagen! Hoi hoi! Det tenker jeg blir prompeshowet sitt!

Can farts lower blood pressure?

Så, en annen ting jeg lurer på. Ordet misunne. "Jeg misunner deg den isen" "Jeg misunner deg å være i syden" Dette synes jeg blir brukt veldig ofte. Vet folk hva de egentlig sier da? Det de sier er: "Jeg unner deg ikke den isen". "Jeg unner deg ikke å være i syden". Faktisk.

Det som er riktig å si er: "Jeg er misunnelig på den isen". Det betyr ikke at man ikke ønsker at den andre å kose seg med isen sin, men at man ønsker seg en slik is selv. En helt annen historie! Wikipedia sier:

Misunnelse er en følelse, et ønske om å ha en annens egenskaper, status, evner, anseelse eller eiendeler. Misunnelse har ikke nødvendigvis med ting å gjøre; det sentrale er fornemmelsen av at den andre er i en bedre situasjon enn man selv er.

Det var noe å tenke på, tenker jeg! Forresten lurer jeg på hvorfor misunnelse har fått fargen grønn...

Nå er skjebnen min bestemt for de nærmeste dagene. Var i Sverige i sta' og spiste på en Asiatisk resturant. På disken lå det en kurv med fortune cookies. Det MÅTTE jo prøves.

Fortune Cookies
Disse er da ikke de spådommene vi fikk. Dette bildet er stjålet på ærlig vis fra Google...

Samboern og jeg ble enige om at nå var det best å gjøre det slutt. Lappene i kakene kunne fortelle at jeg skulle få en mulighet jeg ikke kunne si nei til, og han skulle snart finne lidenskapelig kjærlighet! Vi bør jo ikke la forholdet vårt sette en stopper for at spådommen skal slå til.. Kakene var ikke så ille gode.. BTW. Og inngår IKKE i 5 om dagen... ikke noe fargerikt i deigen der..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar