lørdag 13. juni 2009

Er det føkkings mulig!!?

Jeg kjører skjelden nede i byen. Det er kun fordi jeg ikke har noe der å gjøre, ikke for at jeg unngår det. Bakdelen er at jeg ikke får med meg forandringene som skjer i det traffikale systemet der nede.

Min kjære vakre skulle på kino med noen venninner og jeg kjørte dem dit. Jeg hadde en oppfatning om hva som var enkleste veien hjem var, og satte kursen i den retningen. I den første gata jeg planla å svinge til høyre, er drosjetråkka. Jeg la merke til at en av sjåførene vinka eller noe sånt, men gikk ut i fra at det ikke var til meg. Hvorfor skulle han vinke til meg liksom?! Jeg kjenner ingen drosjesjåfører, ikke er jeg kjent med at de har vane med å vinke til folk sånn uten videre heller.. Så jeg fortsatte. Jeg kom ikke langt. Plutselig møtte jeg en bil i samme kjørebane som meg, kjørende rett mot meg. Jeg stoppet, han stoppet. DER poppet det opp i hjernen min hvorfor drosjesjåføren vinket. Det var en liten beskjed han forsøkte å gi: Enveiskjørt... innkjøring forbudt.


Slik ser det skiltet ut, og jeg må innrømme at jeg kom på at jeg hadde sett det i øyekroken. Men det tok litt tid før synsinntrykket fant veien til det stedet i hjernen hvor slike tegn blir gjenkjent...


Nå er det sånn at denne gata var ikke veldig lang, og jeg tenkte at jeg kunne kjøre igjennom fort og gæli. Men det sto jo en bil i veien. Denne bilen som stoppet rett foran meg. Der sto han. Jeg ga han tegn til å svinge unna så jeg kunne komme forbi og ut av den litt pinlige situasjonen. Nei, han skulle ikke flytte seg. Veien var brei nok fordi drosjene hadde parkeringsplassen sin langs den ene siden. Jeg gav tegn til at han skulle svinge dit. Veiva og pekte med armer og fingre. Han andre satt der like stiv og bare ristet på hodet. Nå kommer vi til det punktet hvor mor blir usaklig. Viste fingeren med begge hendene, faktisk.

Det hjalp ikke. Til slutt var det jeg som svingte ut til siden slik at dusten kunne kjøre videre. Og jeg snudde og kjørte tilbake. Selvfølgelig innså jeg at jeg hadde gjort en feil, men alle kan vel gjøre en feil uten at det er noen krise?? Det var kun jeg og han andre i hele gata. Hvor stor problem var det?!!? Jeg kommer jo garantert aldri til å kjøre den veien igjen. Jeg ble rimelig provosert av denne fyren som sitter i den lille bedrøvelige bilen sin og leker politi. Jeg skulle rett og slett snudd foran han. Skulle faktisk brukt laaaaaang tid. Ratta og gassa og gira og rygga og brukt tida mi. HAH!


Åh!! Glemte en bildeserie fra turen vår;

ting og tang

Det er mange jettegryter på Gjetøya, og dette er en av dem. De fleste er fylt med søppel, Jeg skjønner ikke at folk har samvittighet til å kaste fra seg søppel på tur. Ikke en ispinne en gang kaster jeg på bakken.

Været i Sarpsborg i morgen: Klarvær 18°

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar